Căutare:

Căutare:

Proiecte

Cel mai mare proiect al asociației BATE ȘAUA SĂ PRICEAPĂ IAPA este întregul program (demarat încă din 2004!!) de „dezvoltare a CULTURII VELO (bicicletei) în România, prin schimbarea mentalității românilor cu privire la utilizarea bicicletei„.
Este unul dintre cele mai ample programe de implicare a societății civile din perioada post-revoluționară, sub umbrela căruia de fapt au fost inițiate toate proiectele enumerate mai jos și care a dat tonul multor alte organizații, mai tinere sau mai timide, în lupta prentru protecția mediului, patrimoniului, tradițiilor sau omului.

Istoria modernă a bicicletei în RO a început cu:

Veloruția. O revoluție pe două roți

velorutia. o revolutie pe doua roti
Velorutia, un proiect care a avut ca obiectiv principal promovarea bicicletei în mediul urban. Materializarea acestei campanii naționale s-a derulat între anii 2007 – 2013 și a inclus programe de introducere a bicicletei în viața de zi cu zi a cetățenilor din diferite categorii sociale, cum ar fi: „Cu bicicleta la serviciu„, „Cu bicicleta la școală„, „Cu bicicleta la piață”, „Cu bicicleta la muzeu”, „Cu bicicleta la șosea”… ș.a.
www.velorutia.ro


Marșul Veloruționarilor / Cu bicicleta la mare

cu Bicicleta la MareScurtă istorie:
În anul 2007 am organizat pe 22 septembrie (Ziua Europeană a Mobilității: „O zi fără mașina mea, în orașul meu!”. Am trimis invitații la acest marș demonstrativ / de protest către diferiți influențatori, formatori de opinie din acea perioadă. Inclusiv lui Lucian Mândruță, care era jurnalist / realizator și prezentator de emisiuni TV. Și șofer, nicidecum biciclist la acea vreme. Mi-a demostrat destul de vehement, în public, pe blogul lui, cum că am GREȘIT fundamental blocând traficul auto pe anumite bulevarde importante din centru, la o oră de trafic de vârf. I-am replicat public, la fel de vehement, cum că DOAR așa putem să ne facem văzuți și acceptați în trafic, ca bicicliști, susținători ai transportului alternativ. A înțeles perfect, și pentru a-și răscumpăra greșeala, în 2008, m-a invitat la o tură lungă cu bicicletele, ca să demonstrăm că putem folosi bicicleta (transportul alternativ, verde), spre mare, de 1 mai, când șoselele spre litoral se blochează cu mașini. NU am putut da curs invitației lui deoarece aveam programată o tură de 4 zile pe biciclete prin munții Banatului, Valea și Cheile Nerei. A plecat cu încă doi prieteni, de test, dar au ajuns doar doi la Constanța. Pentru 2009 mi-a solicitat din nou sprijinul cu tot ce însemnau renumele și autoritatea pe care GeoBateȘaua și organizația ‘BateȘaua să Priceapă Iapa’ le aveau atunci.

Și așa am început să scriem împreună o altă filă de istorie a cicloturismului în țara noastră:
Pornit de Lucian Mândruță în 2008, acest Marș „Cu Bicicleta la Mare” a luat o amploare incedibilă prin asocierea președintelui asociației BateȘaua, GeoBateȘaua, care din 2009 și până în prezent sprijină uneori din umbră, alteori în lumina reflectoarelor, inițiativa de a demonstra că se poate pleca în vacanță cu bicicleta. Evoluția participării la marș a fost următoarea: 2 oameni în 2008, 30 de oameni în 2009, 75 de oameni în 2010, 150 de bicicliști în 2011, 250 de bicicliști în 2012 și tot așa până undeva spre 350… 500. Cum se vede, numărul participanților s-a dublat în fiecare an.

Marsul Velorutionarilor
Cu bicicleta la mare
www.cubicicletalamare.ro


Harta Velo

HartaVelo

HartaVelo Romania contine puncte de interes major pentru biciclisti: magazine, ateliere de reparatii si intretinere specifice, benzi de biciclete, parcări si rastele publice, organizatii de profil, centre de vulcanizare, centre de inchiriere, recomandari utile, trasee de cicloturism de sosea si de munte, piste de biciclete urbane, drumuri verzi. Este un proiect al asociației BateȘaua aflat în permanentă actualizare, deoarece de acum înainte apar din ce în ce mai multe repere de interes practic pentru tot mai mulți bicicliști români și străini. Acest proiect contribuie din plin la popularizarea utilităților specifice acestei culturi.

www.hartavelo.ro


 

Coana Mița Biciclista

tanti mita biciclistaCOANA MIŢA BICICLISTA: o atitudine MODERNĂ … de acum UN SECOL!
Noi ne dorim să punem în valoare un personaj care a existat cu adevărat, pe care românii l-au ignorat până acum, dar care a făcut pentru bicicletă în România ceea ce a făcut Coco Channel pentru modă în Franţa şi în întreaga lume!
Pentru a da ca exemplu o atitudine plină de curaj şi încredere de sine a unei bicicliste simbol, Asociaţia „Bate Şaua să Priceapă Iapa”  a pus în scenă spectacolul de teatru „Coana Miţa Biciclista”, care a fost prezentat în paralel cu Turul Ciclist al României. Spectacolele au fost jucate în fiecare oraş-etapă, seara, după ceremonia de premiere a fiecărei zile.
De aproape zece ani, Batem Şaua pentru a dezvolta ‚cultura bicicletei’ în România încercând să schimbăm, prin toate mijloacele posibile, mentalitatea românilor cu privire la utilizarea bicicletei din punct de vedere utilitar, turistic şi sportiv. După introducerea ei în domeniile urbanismului, protecţiei mediului, transportului alternativ, sănătăţii, competiţiilor, vacanţelor active etc, ne-am propus ca Bicicleta să devină eroină principală şi în acte cultural-artistice, descoperind o altă valenţă a ei: personaj artistic în spectacole de teatru!

Nu poţi dezvolta cultura bicicletei într-o ţară, dacă nu te bazezi pe istorie. Iar în ţara noastră,Turul Ciclist al României şi Coana Miţa Biciclista au scris file importante din istoria bicicletei. Trebuie să scoatem la lumină valorile istoriei şi să aruncăm provocarea celor care vor să continue alături de noi acest fenomen.
Coana Mița Biciclista


Clubul Părinților Bicicliști

In Clubul PIlustratie5ărinților Bicicliști incercam sa organizăm ieșiri în grup pentru cei care nu prea știu pe unde să iasă, sau le este teamă să iasă singuri. Clubul Părinților Bicicliști este un proiect al Asociației „Bate Șaua Să Priceapă Iapa„.

Acesta nu este un club în accepțiunea sportivă a cuvântului ci mai mult un cadru unde cei care vor să iasă la plimbări cu bicicleta împreună cu copii pot afla informații despre locurile unde pot ieși în siguranța, pot găsi alții asemenea lor, etc. Din cand in cand organizam iesiri cu copiii si cu bicicletele in grup. Organizarea se face cu rezervare si plata unui avans, in urma propunerilor noastre sau solicitarilor voastre.
Clubul Părinților Bicicliști


Cu bicicleta la piață

Cu bicicleta la piataAsociația BateȘaua să Priceapă Iapa te invită să mergi cu bicicleta la piață!

Vrem să convingem bucureştenii, și nu numai, că pentru cateva pacheţele de pastramă, carnăciori sau pentru o butelcă de ţuică, nu este nevoie să scoatem huiduma 4×4 din garaj sau din parcare, sau de pe trotuar (unde stă probabil parcată pe vreo bandă de biciclete). Pe de altă parte, nici transportul în comun nu este foarte convingător uneori aşa că merită luată în calcul şi opţiunea unei plimbări cu bicicleta pâna la piaţă… Este suficient să luăm o bicicletă simpatică, cu coşuleţ sau portbagaj generos şi să pedalăm pâna la piaţă.  Luăm ceva gustos şi apetisant, asezăm pachetele în coş şi apoi plecăm cu un tonus pozitiv spre casă. BateŞaua sprijină Târgurile Ţăranului pentru că aici sunt produse în stil propriu românesc, arhaic, tradiţional, sănătos şi gustos, iar această plimbare de weekend către piaţă este un prilej de  a deveni mai conştienţi de mediul care ne inconjoară, de oraşul in care trăim zi de zi şi poate ne ajută să il respectam mai mult.
Du-te şi tu cu bicicleta la piaţă! Sau vino să vezi ce fel de biciclete sunt potrivite pentru a veni la piaţă când mai organizăm astfel de evenimente.
Cu bicicleta la piata


Patrula Velo

Asociaţia « BATE ŞAUA SĂ PRICEAPĂ IAPA » propune o Pace Pietonală, în colaborare cu pietonii – aliaţii noştri în această luptă, şi apelăm la implicarea elevilor, părinţilor simpatici şi profesorilor binevoitori în demersul de introducere a mersului pe jos şi pe bicicletă în activitaţile de zi cu zi ale familiilor sufocate de aglomeraţia auto, de praful şi poluarea generate de acestea.

Patrula VeloOferind o şansă bicicletei, ne vom câştiga drepturile şi vom putea transforma un oraş violent într-un oraş liber, mai degajat şi mai atrăgător. Este evident beneficiul oferit de bicicletă mediului şi este cunoscută influenţa combustibililor fosili la schimbările climatice, la efectul de seră şi la poluarea locală. Au fost realizate parteneriate cu Primăria Generală a Municipiului București și cu Brigada Capitalei pentru iniţierea activităţilor de voluntariat pentru atenţionarea şoferilor care parchează pe pistele de biciclete.
Patrula Velo


Cicloturismul în România

Cicloturismul in Romania dSerie de documentare și broșuri editate de organizația BateȘaua, pe teme de cicloturism (situație actuală, probleme, oportunități) pentru a crea premisele unei literaturi de specialitate care să stea la baza aparițiilor editoriale viitoare. Toate aceste materiale au fost diseminate în rândul primilor lideri de opinie, spre a le servi drept model.

 

 

 


Centrul de Informare Cicloturistică

Centrul Info Cicloturism

La sediile asociației BateȘaua funcționează din anul 2008 un centru de informare si inițiere, care asigură și diseminarea materialelor de promovare a agentiilor de profil, locatiilor recomandate, traseelor din țară și de peste hotare. Aici se organizează ateliere și seminarii sau chiar conferințe pe teme de cicloturism sau turism ecvestru. În era multimedia și a rețelelor de socializare, de multe ori dăm acum informații prin email. Pe adresa contact@batesaua.ro puteți cere lămuriri punctuale și vom încerca să răspundem în timp util.


Federația Bicicliștilor din România

La sfârșitul anului 2007, asociația BateȘaua a finanțat înființarea, în parteneriat cu încă 8 organizații de profil din România, Federației Bicicliștilor din România, o instituție reprezentativă la nivel național pentru activitățile de lobby, PR, watchdog și advocacy derulate până atunci doar pe plan local de fiecare asociație.
www.biciclisti.ro


VeloBello

Proiectul VeloBello apartine asociatiei Bate Saua sa Priceapa Iapa ce isi propune sa introduca bicicleta in viata de zi cu zi a bucurestenilor…. a tuturor românilor cu mintea limpede si deschisă. Proiectul VeloBello face parte din campania “VELORUȚIA. O REVOLUȚIE PE DOUĂ ROȚI”, care are ca obiectiv principal dezvoltarea culturii bicicletei în România și ca scop declarat schimbarea mentalitatii romanilor cu privire la utilizarea bicicletei ca mijloc inteligent și alternativ de transport, ECOnomic și ECOlogic.
Am pornit acest blog pentru a avea un loc de întâlnire virtual al biciclistelor din București  și nu numai. 

Marsul VeloBello 2010

Suntem un grup de doamne și domnișoare care batem saua pentru a demonstra ca deplasarea cu bicicleta in oras, si nu numai, nu este un act de curaj si nebunie si vrem sa impartasim acest lucru cu toata lumea. Încurajăm cat mai multe fete si doamne sa iasa la plimbare pe 2 roti, sa mearga la serviciu, la scoala si la piata folosind bicicleta proprie sau una inchiriata, intr-un mod cat mai natural posibil, adica in tinute comode, in fusta sau pantaloni, cu esarfa si palarie…asa cum sta bine unei fete cu stil.”

Comunitatea  VeloBello provoacă sexul frumos la modă, la turism, la competiții, la parade, la discutii, la literatura, la plimbare, la educatie, la arta, la traditii si la sanatate prin pedalare. Suntem niste bicicliste vesele, frumoase, dinamice, inteligente, provocatoare, sincere, pasionate si libere. Și, nu suntem singure! Veti vedea aici că suntem din ce în ce mai multe!!!
PS: Mița Biciclista nu a fost o legenda! A fost un exemplu! Real.
VeloBello


Homo Velocipedus

Serie de interviuri audio & video difuzate în mod viral, prin care Asociația BateȘaua a scos în față de/a lungul anilor pe toți pionierii noii culturi a bicicletei pe care a dezvoltat-o la nivel național.
Modul de organizare si de manifestare a HomoVelocipezilor: declansarea unei Velorutii: o revolutie pe doua roti. Educarea si Instruirea Tinerilor Velorutionari. Organizarea Marsului Velorutionarilor. Deschiderea unei Veloteci, unde se gasesc de toate pentru toti. Realizarea si distribuirea unor Harti Velo, necesare orientarii. Crearea unui sistem propriu de informare: VeloMesager. Marcarea de trasee in spatiul public si salbatic, pentru a se putea deplasa in conditii de Siguranta si Confort.”

Eu, Homo Velocipedus:
EPOCA PREISTORICA:
Bicicleta pliabila Balkan (un fel de Pegas bulgaresc), obtinuta dupa multe insistente, plimbari in doi, frate si sora, calare amandoi pe Balkanice prin Parcul Circului, urmate de plimbari mai lungi alaturi de doi prieteni dragi (posesori de Pegas, unul pliabil, altul cu sa lunga) si primul ‘downhill’ (prin anii ’80) care s-a scontat cu o aruncare peste ghidonul Balkanului direct in cap, tot prin parcul Circului, apoi visuri adolescentine de escaladare a Platoului Bucegilor (1986) pe bicicleta, ne-concretizate la acea vreme. Apoi PAUZA.
EPOCA ANTICA: birou, taxi, masina cu sofer la serviciu, clubbing, restaurante, nopti albe, urban style, postere trendy, cultura publicitara, tendinte, concepte creative, strategii de comunicare, ‘think global act local’, masini mari americane cu un mare „back seat of my car” etc, etc
EPOCA MODERNA: cu bicicleta la scoala, cu bicicleta la serviciu, cu bicicleta la muzeu, cu bicicleta la piata, cu bicicleta la mare, cu bicicleta la munte, cu bicicleta la padure, curentul ‘slow food’, „Cum am ales libertatea – Tom Hodkinson”, RATB, taxi ricse, per-pedes, strategii de dezvoltare urbana, teoria conspiratiei protectiei mediului, borcane cu aer curat fara conservanti, tablouri cu biciclete, fotografie artistica velo, podoabe si bijuterii cu biciclete, plimbari cu ciclo-drezina (o scula foarte avansata tehnologic!)

Evoluția de la o eră la alta a fost firească, naturală, bazată în primul rând pe puterea
exemplului (preluat initial si apoi dat mai departe), pe „chemarea strabunilor (call of the
wild)”, pe adaptarea la contra-curenti si la contra-curente. Organismul a suferit modificari semnificative: s-a dezintoxicat, s-a imunizat, s-a re-echilibrat, s-a antrenat pentru drumuri lungi si efort intens, muschii s-au alungit si s-au intarit, creierul s-a oxigenat, arterele s-au elasticizat, ochii au inceput din nou sa vada natura, urechile au inceput din nou sa auda lumea…


VeloMesager

VeloMesager

Un site și un buletin informativ pentru tineri, pe teme de cicloturism, biciclism urban. Un ‘generator’ de blog-uri de liceu pentru toți liceenii cu care am colaborat de-a lungul anilor. Aici așezăm rezultatele campaniilor noastre din când în când, pentru a ne putea raporta la ele în viitor.
www.velomesager.ro

 

 

 


Veloruția în Direct – rubrică de cultură velo

Serie de rubrici scrise & publicate online pe situl www.sapteseri.ro

O rubrică săptămânală redactată de Geo BateȘaua în paginile publicației de divertisment și evenimente cultural-artistice Șapte Seri, realizată cu relatări cu știri formatoare de opinie despre fenomenul VELO în lume, și în România. Subiectele abordate erau de cultură generală, cu teme sociale, sportive, artistice sau turistice. Includeau și câteva repere istorice, care prezentau ISTORIA BICICLETEI ÎN ROMÂNIA.


Tânărul Veloruționar

Conştienţi că „Veloruția. O Revoluție pe două roți” are mai multă priză la copii, în condiţiile în care tinerii sunt mult mai energici, mai curajoşi şi mai dornici să schimbe ceea ce părinţii lor NU vor, NU pot sau NU ştiu, ne-am hotărât ca din anul 2008 să inoculăm microbul ‘velo’ în rândul tinerilor. Vrem să facem o ‘veloruţie‘ plină de vibraţii pozitive, de veselie, de zburdălnicie, de optimism, de candoare, de inocenţă, de tot ceea ce oamenii mari nu mai au timp, putere şi chef să fie. Sperăm că îndemnurile Micilor Prinţi şi Prinţese vor convinge ‘oamenii mari’ să FRÂNEZE cursa înarmărilor cu maşini, bolizi şi cai putere.
Sprijiniţi de câțiva părinți din Clubul Părinților Bicicliști, am declarat stare de necesitate în şcoli, licee şi facultăţi. Acolo unde noua generaţie îşi formează caracterul, personalitatea şi valorile. Acolo unde dragostea pentru natură, pentru aproape şi pentru frumos este în plină efervescenţă.
Proiectul se derulează începând din anul 2008 pe o durată nedeterminată, în fiecare semestru. La sfârşit, ne vom strânge jucăriile, caietele şi cursurile şi vom pleca în vacanţă. La ciclo-turism !

Tanarul VelorutionarDacă sunteţi de acord cu noi, dacă sunteţi interesaţi să daţi tinerilor un viitor mai curat, mai sănătos şi mai frumos, atunci luaţi aminte : [PENTRU SĂNĂTATEA DUMNEAVOASTRĂ, EVITAŢI EXCESUL DE CARBURANŢI]

Milităm cu îndârjirea specifică adolescenţei, dar cu zâmbetul pe buze, pentru un oraş mai simpatic, aerisit şi cu vedere la orizont. Întrebare: vă place să călătoriţi şi în afara oraşului? Pe locul de la geam? Vă propunem bicicleta: aveţi loc la fereastra deschisă, pe ambele părţi! De pe bicicletă se vede atât cerul, cât şi pământul. Şi toată lumea va fi a voastră… Scopul principal al proiectului Tânărul Veloruționar este de a conecta tinerii cu şcoala prin drumuri fără trafic sau de trafic liniştit de mers pe jos sau cu bicicleta, pentru crearea unui mediu sigur şi atractiv ce dă elevilor încrederea de a merge pe jos sau cu bicicleta la şcoală.

 


Veste pentru bicicliști

Cateva lectii despre ‘Siguranta pe Bicicleta’. Primul argument impotriva biciclismului in oras este PERICULOZITATEA. Corect, dar la evitarea acestui lucru putem lucra prin informarea si responsabilizarea tuturor partilor implicate in circulatie, dar mai ales a biciclistilor.
În parteneriat cu Asociația pentru Dezvoltare Urbană, Asociatia BATE ȘAUA SĂ PRICEAPĂ IAPA a elaborat un material, aflat permanent in lucru, la care va continua lucrul in colaborare cu Directia de Politie a Municipiului Bucuresti, cu RATB, si mai ales cu Federatia Biciclistilor din Romania. Sau cu oricare dintre voi, care pe baza experientei din trafic, va binevoi sa ne trimită sugestii noi. Pentru a îl face interactiv, am creat o pagină pe FB, unde noi și alți parteneri de-ai noștri diseminăm sfaturi sau idei.
Veste pentru Biciclisti

Aceste materiale încearcă să identifice toate posibilele accidente și felul in care le poti evita in trafic. Acest set de recomandari este ceva mai mult decat un simplu ghid de utilizare a bicicletei, care in general iti spune sa porti casca si sa respecti legea. Un gram de prevenire cântărește cât un kilogram de vindecare…. spun unii. Este mult mai bine sa NU fii lovit. Despre asta este vorba in “Siguranta pe Bicicleta”! Deci, trebuie sa intelegem toți un lucru : legea este una, foarte importanta, iar prevenirea este alta, uneori mult mai importanta !
Veste pentru Biciclisti


VELORUȚIA ÎN DIRECT – emisiune radio de cultură velo

O emisiune săptămânală prezentată vinerea la prânz (cu durata de 15 minute) de Geo BateȘaua în direct la Radio București FM(www.bucurestifm.ro) în anii 2010 – 2011, realizată cu știri despre evenimentele velo din cursul săptămânii următoare, și subiecte formatoare de opinie despre cultura VELO în lume, și în România.

 


VELORUȚIA ÎN DIRECT – emisiune TV online de cultură velo

O emisiune săptămânală prezentată luni seara (cu durata de 60 minute) de Geo BateȘaua în direct la Green Channel TV, primul radio-televizor cu chat online (www.greenchannel.ro) în anul 2009, realizată cu invitați în studio și cu știri formatoare de opinie despre fenomenul VELO în lume, și în România. Subiectele abordate erau de cultură generală, cu teme sociale, sportive, artistice sau turistice. Includeau și câteva repere istorice, care prezentau ISTORIA BICICLETEI ÎN ROMÂNIA.

 


Hai în „Biciclești” – pedalează în Bucureşti

Campania „BICICLESTI”, lansata de Gândul si publicația Pro Sport în parteneriat cu asociaţia BATE ŞAUA SĂ PRICEAPĂ IAPA, îsi propune deschiderea orasului (măcar parţial) pentru biciclisti, pentru pietoni, pentru toti iubitorii de miscare si aer curat. Lucian Mândruţă şi GeoBateŞaua, vă aşteaptă duminică să faceţi mişcare curată, începând cu ora 11.00, când traficul rutier pe Şoseaua Kiseleff, de la Arcul de triumf până la Piaţa Victoriei, va fi închis, iar strada va fi redată bicicliştilor, rollerilor sau celor care vor să facă pur şi simplu o plimbare. „Planul nostru este să unim Parcul Herăstrău cu Bulevardul Kiseleff, Calea Victoriei şi Centrul Vechi, să fie un loc în care oamenii să se plimbe în linişte”


Business pe Bicicletă

Proiect dezvoltat în parteneriat cu organizația JCI / Junior Chamber International, apărut ca urmare a programului de mare anvergură socială „Cu bicicleta la serviciu” care a stimulat și alte inițiative particulare. Evenimentul constă într-o defilare demonstrativă, un business brunch și o prezentare susținută de lideri ai mișcării pro-velo și ai comunității tinerilor oameni de afaceri.