Căutare:

Căutare:

Atitudine și Implicare

Federatia Europeana a Biciclistilor cere mai multe locuri de parcare a bicicletelor in TRENURI

Cu un număr din ce în ce mai mare de cetățeni europeni  în mișcare, transportul intermodal eficient și perfect este o soluție ideală și ecologică pentru mobilitate. În acest caz, Federatia Europeana a Biciclistilor (ECF) și membrii săi au făcut lobby pentru mulți ani pentru îmbunătățirea drepturilor pasagerilor feroviari ai UE, pentru a se asigura că sunt îndeplinite nevoile de bază ale bicicliștilor.

Formularea existentă a regulamentului relevant UE (drepturile și obligațiile pasagerilor feroviari Regulamentul (CE) nr. 1371/2007) este foarte slabă în ceea ce privește transportul cu bicicleta – doar afirmând condițiile în care acesta poate avea loc. Prin urmare, nu este surprinzător că multe servicii europene funcționează fără o capacitate suficientă pentru bicicliști (dacă există).

 

Vestea bună este că Uniunea Europeană revizuiește în prezent reglementările privind drepturile pasagerilor feroviari, ceea ce oferă o oportunitate de a consolida formularea referitoare la transportul cu bicicleta. La începutul lunii decembrie, Consiliul Uniunii Europene și-a adoptat definitiv poziția, ceea ce înseamnă că discuțiile dintre cele trei instituții europene (Comisia Europeană și Parlamentul European au emis anterior versiunile proprii ale textului) începe. Aceste negocieri (cunoscute sub numele de Trilogues) urmează să înceapă în ianuarie 2020, ceea ce înseamnă că în prima jumătate a anului viitor vom descoperi în sfârșit cât de susținător va fi noua formulare.

cu bicicleta in tren
Tot mai multi cicloturisti doresc sa plece cu bicicleta in tren

Unde se află Uniunea Europeană?

În prezent, reglementările UE privind drepturile pasagerilor feroviari datează din 2007 și precizează doar condițiile în care ar putea fi transportate bicicletele.

Întreprinderile feroviare vor permite pasagerilor să urce biciclete în tren, după caz, contra cost, dacă sunt ușor de manevrat, dacă acest lucru nu afectează în mod negativ serviciul feroviar specific și dacă materialul rulant permite acest lucru.

ECF și membrii săi au solicitat de mult timp o formulare mai puternică a transportului de biciclete pentru a impune o abordare mai proactivă care să facă din combinarea trenurilor și bicicletelor o alternativă autentică a vehiculului privat.

În 2017, Comisia Europeană a înaintat o propunere prin care a declarat „pasagerii vor avea dreptul să urce biciclete la bordul trenului.” Mai mult, Comisia a recunoscut într-un considerent că:

O creștere atât a căilor ferate, cât și a ciclului în divizarea modală reduce impactul asupra mediului al transportului. Prin urmare, întreprinderile feroviare ar trebui să faciliteze combinarea ciclurilor cu călătoriile cu trenul pe cât posibil, în special prin a permite transportul bicicletelor la bordul trenurilor.

Cu toate acestea, a lăsat ușa deschisă operatorilor feroviari să refuze sau să restricționeze transportul cu bicicleta din „motive de siguranță sau operaționale”.

Pe 15 noiembrie 2018, ECF a salutat votul Parlamentului European pentru a sprijini o formulare mult mai puternică, incluzând o cerință de a oferi minimum 8 spații pentru biciclete pe toate trenurile noi și renovate.

 

Pasagerii vor avea dreptul să urce biciclete la bordul trenului, inclusiv în cazul serviciilor locale de mare viteză, distanță lungă, transfrontalieră și locală. Toate trenurile de călători noi sau recondiționate trebuie (…) să includă un spațiu bine destinat pentru transportul de biciclete asamblate cu cel puțin opt spații

De când Parlamentul a adoptat textul său, atenția a atras atenția Consiliului (statelor membre). În așteptarea acordării de către Consiliu a poziției sale, ECF este conștientă de faptul că mai mulți operatori feroviari din Europa au luat decizii de investiții bazate pe textul Parlamentului European (e, g, în Polonia), dovedind că oferirea unui spațiu adecvat pentru ciclism este posibilă .

 

La 2 decembrie, Consiliul și-a aprobat definitiv poziția. Deși formularea acestora oferă o îmbunătățire a reglementărilor existente și include câteva elemente noi, cum ar fi rambursările în cazul în care rezervările nu sunt respectate și nevoia operatorilor de căi ferate să pregătească planuri de creștere și îmbunătățire a transportului de biciclete, în general este mult mai limitată decât Parlamentul text.

 

De exemplu, poziția Consiliului nu stabilește o țintă clară și nici un interval de timp definit pentru realizarea obiectivului declarat (repetat la începutul textului Consiliului) că „Pasagerii vor avea dreptul să urce biciclete la bordul trenului …”. Cu alte cuvinte, întreprinderile feroviare nu vor fi obligate să pună în aplicare măsurile necesare care să facă din naveta biciclete-tren-bicicletă o opțiune cu adevărat flexibilă și eficientă pentru bicicliști.

În plus, restricțiile pentru pasagerii care au dreptul să urce biciclete la bordul trenului au fost extinse:

Întreprinderile feroviare pot restricționa dreptul de a aduce biciclete din motive de siguranță sau operaționale, în special limitele de capacitate în orele de vârf sau când materialul rulant nu o permite. Întreprinderile feroviare pot, de asemenea, să restricționeze transportul bicicletelor în funcție de greutatea și dimensiunile acestora.

Ce se întâmplă în continuare?
După cum sa menționat mai sus, trilogurile dintre Parlamentul European și Consiliu urmează să înceapă la sfârșitul lunii ianuarie 2020.
In ciuda diferențelor de formulare, în prezent, se așteaptă ca compromisurile să poată fi obținute și textul final al Regulamentului să fie convenit în prima jumătate a anului 2020.

În acest caz, ECF va contacta membrii săi în ianuarie pentru a-și susține eforturile pentru a asigura cel mai bun rezultat posibil pentru bicicliști.

Pe aceeași temă

Înscrie-te la activitățile Bate Șaua

Completează formularul de mai jos si rezervă unul sau mai multe locuri! Câmpurile marcate * sunt obligatorii.