Căutare:

Căutare:

Stiati ca?

Karl Drais a inventat în 1817 bicicleta cu două roți – primul transport mecanic personalizat

În 1817, inventatorul german Karl Drais a inventat Laufmaschine („mașină de alergat”), numită mai târziu velocipede, draisine (engleză) sau „draisienne” (franceză), sau poreclita, „calul dandy”. Aceasta a încorporat principiul vehiculului cu două roți, care este de bază pentru bicicletă și motocicletă și a reprezentat începutul transportului personal mecanizat. Drais a făcut prima sa plimbare înregistrată cu Laufmachine de la Mannheim la Rheinau, acum o suburbie a Mannheim, la 12 iunie 1817.
„Dandy-calul” era un vehicul cu două roți, cu ambele roți în linie, propulsat de conducător care împingea de-a lungul solului cu picioarele ca în mersul obișnuit sau în alergare. Ansamblul roții din față și a ghidonului a fost construit pivotabil pentru a permite direcționarea.

Câțiva producători din Franța și Anglia și-au fabricat proprii „cai-dandy” în timpul scurtei sale popularități în vara anului 1819 — mai ales, Denis Johnson din Londra, care a folosit un cadru din lemn curbat elegant, care a permis utilizarea roților mai mari. Conducătorii au preferat să-și conducă vehiculele pe trotuare netede în loc de drumurile accidentate, dar interacțiunile lor cu pietonii au făcut ca multe municipalități să adopte legi care interziceau folosirea acestora. Un alt dezavantaj al acestui dispozitiv a fost că trebuia să fie făcut pe măsură, fabricat pentru a se conforma înălțimii și pasului conducătorului său, deoarece niciunul dintre producătorii săi nu este cunoscut că ar fi construit o versiune reglabilă. După scurtul său moment în lumina reflectoarelor, „calul-dandy” a dispărut rapid în uitare.

Cu toate acestea, în anii 1860 în Franța, bicicleta ‘vélocipède’ a fost creată prin atașarea manivelelor și pedalelor rotative la butucul roții din față a unui „cal dandy”.

Drais nu a putut să-și comercializeze invențiile pentru profit, deoarece era încă funcționar public al Badenului, deși era plătit fără a presta servicii active. Drept urmare, la 12 ianuarie 1818, Drais a primit un privilegiu mare-ducal (Großherzogliches Privileg) pentru a-și proteja invențiile timp de 10 ani în Baden de către mai tânărul Mare Duce Karl. Marele Duce Karl l-a numit pe Drais și profesor de mecanică. Acesta a fost doar un titlu onorific, care nu are legătură cu nicio universitate sau altă instituție. Drais s-a retras din serviciul public și i s-a acordat o pensie pentru numirea sa ca profesor de științe mecanice.

 

De ce crizele globale sunt mama invenției!
În 1815, o erupție vulcanică a făcut ravagii în întreaga lume. Dar a dus la nașterea bicicletei !!

Erupția din aprilie 1815 a Muntelui Tambora, un vulcan din ceea ce este acum Indonezia, a fost una dintre cele mai mari din istoria lumii. Un vast val de praf și cenușă s-a răspândit în întreaga lume, blocând soarele și reducând temperaturile globale.
În China, vremea rece a ucis copaci, culturi și bivoli. În America de Nord, o „ceață uscată” a înroșit soarele și au fost ninsori de vară în New York. Revoltele și jafurile au izbucnit în Europa, când recoltele au fost distruse. Prețurile alimentelor au crescut și zeci de mii de oameni au murit din cauza foametei și a bolilor.
Caii au murit de foame sau au fost sacrificați, deoarece prețul ridicat al ovăzului îi forța pe oameni să aleagă dacă își hrănesc animalele sau pe ei înșiși.

Această ultimă situație l-a determinat pe Karl von Drais, un inventator german, să conceapă o mașină de transport personal care să înlocuiască calul: o mașină de lemn cu două roți pe care a numit-o Laufmaschine (literal, „mașină de alergat”). Aşezat pe o şa, Drais a propulsat-o punându-şi picioarele pe pământ şi împingând-o la fiecare câţiva metri, în timp ce o conducea cu ajutorul unei motocultoare. O plimbare demonstrativă, în care a parcurs 40 de mile în patru ore, a arătat că era la fel de rapid ca un cal în trap și că putea fi alimentat de conducătorul său fără prea mult efort. Partea dificilă a fost menținerea echilibrului în timpul rulării, ceea ce a necesitat puțină practică.

Notă:

Kirkpatrick Macmillan a fost inventatorul bicicletei cu propulsie la roata din spate! În 1839 și-a finalizat bicicleta îmbunătățită. Din lemn, avea roți din lemn cu jante de fier, o roată din față orientabilă și o roată din spate care era conectată printr-o serie de tije de pedale, pe care călărețul le împingea succesiv înainte într-o mișcare alternativă orizontală

Pe aceeași temă

Înscrie-te la activitățile Bate Șaua

Completează formularul de mai jos si rezervă unul sau mai multe locuri! Câmpurile marcate * sunt obligatorii.