Căutare:

Căutare:

Ciclism / Pedalare Atitudine și Implicare Recomandări

PROPUNERI DE MĂSURI pentru PROMOVAREA BICICLETEI ÎN MEDIUL URBAN

Asociaţia „BATE ŞAUA SĂ PRICEAPĂ IAPA”

vă supune atenţiei următoarele

PROPUNERI DE MĂSURI

pentru

PROMOVAREA BICICLETEI ÎN MEDIUL URBAN

 

  1. ACCES ÎN MIJLOACELE DE TRANSPORT ÎN COMUN
  • spaţiu multifuncţional la coada autobuzului / troleibuzului / tramvaiului, la nivel jos, cu uşă largă
  • portbagaj exterior frontal pentru biciclete la autobuze
  • acces în metrou clasic şi de suprafaţă şi în automotoare, cu cale de acces şi spaţiu adecvat

 

  1. PARCAJE PENTRU BICICLETE
  • Rastele de calitate, tip U sau echivalente, care permit legarea cadrului şi ambelor roţi
  • Amplasarea parcajelor publice de biciclete în locuri comod accesibile, vizibile şi sigure
  • Realizarea de parcaje publice de biciclete, acoperite şi păzite, în locuri de mare aflux
  • Obligarea tuturor instituţiilor să prevadă şi parcaje pentru biciclete, încurajarea instalarii celor acoperite sau în interiorul clădirii, destinate inclusiv pentru angajaţii instituţiilor şi firmelor, cuplat cu instalarea facilitatilor de garderobă şi duşuri
  • Instalarea de rastele temporare sau multifuncţionale pentru a acoperi necesităţi temporare crescute de parcaj
  • Design de clădiri, scări, lifturi care să permită mai comod adusul bicicletei în locuinţe şi în alte spaţii
  • Realizarea de boxe şi garaje pentru biciclete, pentru creşterea siguranţei lor

 

  1. CĂI DE COMUNICAŢIE PENTRU BICICLETE
  • Benzi de ghidaj pentru biciclete (BGB)
  • Alei recomandate pentru biciclete (ARB)
  • Contrasensuri deschise bicicletelor (CDB)
  • Benzi comune pentru biciclete şi transportul în comun (BCBTC)
  • Drumuri verzi intra- şi peri-urbane (DV)
  • Piste comune pentru pietoni şi biciclete (PCPB)
  • Piste pentru biciclete (PB)
  • Străzi pentru biciclete (SB)
  • Zone 30 (Z30)
  • Zone rezidenţiale (ZR)
  • Străzi / zone pietonale (SP / ZP) în care accesul bicicletelor este tolerat
  • Alei pietonale deschise bicicletelor (APDB)

Toate cu semaforizare, semnalizare şi amenajare adecvată, unite în reţea coerentă.

 

propuneri masuri incurajare pedalare

  1. MAGAZINE, SERVICE, INFORMAŢII
  • Hărţi, ghiduri, broşuri cuprinzând infrastructuri şi servicii pentru biciclişti în oraşul în cauză
  • Magazine de piese şi echipamente de bicicletă, amplasate accesibil şi cu ofertă bogată
  • Service-uri pentru biciclete, accesibile ca adresă, orar şi preţ, bine utilate, cu personal competent
  • Şcoli pentru biciclişti (mers cu bicicleta pt. copii, vârstnici etc., reparaţie şi întreţinere etc. ), structure de consultanţă în domeniul biciclistic pentru alte categorii de persoane fizice şi juridice
  • Biblioteci, reviste, Internet care să conţină multă informaţie biciclistică
  • Servicii de depanare de urgenţă, similar celor pentru automobile
  • Structuri şi proceduri de educaţie a celorlalţi participanţi la trafic.

 

 

  1. ASIGURĂRI, MĂSURI ANTIFURT
  • Asigurări opţionale antifurt pentru biciclete, la preţ rezonabil
  • Asigurări opţionale de accidente specifice pentru biciclişti
  • Asigurări opţionale pentru pagube din accidente (răspundere civilă) şi defecţiuni tehnice (casco)
  • Sistem oficial recunoscut (experţi, service acreditat) de evaluare a pagubelor la biciclete (furt, avarii)
  • Marcare opţională a cadrului (nr. de serie) şi sistem centralizat informatic de evidenţă a bicicletelor
  • Cooperare a organizaţiilor de biciclişti cu Poliţia
  • Supravegherea zonelor cu multe biciclete parcate de către poliţişti, gardieni, camere video etc.
  • Sisteme performante de legare a bicicletelor (U-lock), garaje şi boxe pentru biciclete

 

 

  1. ORGANIZARE, IMAGINE ŞI CULTURĂ PRO-BICICLISTICĂ
  • Prezenţa bicicletei în imagini pozitive (VIP-uri, politicieni, oameni bogaţi, clipuri publicitare…)
  • Utilizarea bicicletei de către demnitari, personalităţi, angajaţii serviciilor publice (primărie, poliţie…)
  • Utilizarea bicicletei în scopuri utilitare variate şi vizibile public
  • Diversitate şi tradiţie – biciclete dorsale, tandemuri, velocipede, monocicluri, biciclete unicat sau extrem de scumpe, biciclete ale unor personalităţi, saloane, expoziţii, cluburi de biciclete de epocă
  • Biciclete comunitare gratuite şi închirieri de biciclete la preţuri subvenţionate, biciclete de serviciu
  • Marşuri ale bicicliştilor, demonstraţii de măiestrie biciclistică, târguri de profil, critical mass, concursuri de popularizare, spectacole de ciclism artistic şi ciclobal, iniţiere în monociclu, BMX, trial…
  • Manuale, reviste de profil, emisiuni radio / TV, prezenţă masivă şi pozitivă în presa locală.
  • Tandemuri pentru nevăzători, biciclete gratuite pentru persoanele cu handicap locomotor ce pot pedala mai bine decât să meargă pe jos.
  • Organizarea de asociaţii ale bicicliştilor, dezvoltarea lor instituţională şi coalizarea lor.
  • Alianţă cu organizaţiile persoanelor cu necesităţi speciale la promovarea infrastructurilor, accesibilităţii clădirilor, străzilor şi mijloacelor de transport în comun cu vehicule uşoare pe roţi.
  • Alianţă cu lobby-ul pro-transport în comun, pro-pietoni, anti-poluare şi de mediu în general.
  • Programe „cu bicicleta la şcoală” şi „cu bicicleta la serviciu” oferite de şcoli şi firme

 

  1. BICICLETA CA FACTOR ECONOMIC
  • servicii de curierat rapid pe bicicletă
  • servicii de transport urban rapid de marfă până la 150 kg
  • alte livrări de bunuri şi servicii (depanatori, medici, instalatori etc.) care circulă cu bicicleta
  • chioşcuri şi tonete stradale sub formă de tricicluri sau vehicule acţionate uman
  • transport de persoane (ricşe).
  • recreaţie cu biciclete speciale (ciclotren, hidrobiciclete, ciclocarturi etc. ) în special pentru copii
  • magazine şi service-uri specializate, centre de închiriere etc. axate pe biciclete
  • servicii publice pe bicicletă ca factor de eficienţă economică – poştă, poliţie, inspectori etc.
  • spectacole de ciclobal şi ciclism artistic, curse sportive cu asistare contra cost ( de exemplu cele în sală), expoziţii şi muzee de profil etc.
  • internalizarea costurilor externe ale transportului motorizat şi taxarea suplimentară a celui auto.
  • decontarea valorii echivalente a mersului pe bicicletă la cei ce se deplasează în interes profesional
  • calcularea valorii băneşti a câştigului de sănătate publică a populaţiei active de biciclişti

 

 

 

Proiectul « VELORUTIA» este un program de atitudine si implicare sociala,
derulat de Asociatia « BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA »,
cu sprijinul « FEDERATIEI BICICLISTILOR DIN ROMANIA »

 

 

 

 

 

George CULDA

  • Presedinte Asociatia « BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA »
  • Vice-Presedinte FEDERATIA BICICLISTILOR DIN ROMANIA

 

Sprijin pe bicicleta. Pe loc. Franele stranse

BATE ŞAUA SĂ PRICEAPĂ IAPA este o  organizaţie nonprofit inscrisa in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor sub nr. 61 din 15.07.2004.

Certificat de Inregistrare Fiscala (C.I.F.): 16620556

Autorizatie: Dosar369 / PJ/ 01.07.2004

Donaţiile sunt binevenite!

 

BATE ŞAUA SĂ PRICEAPĂ IAPA este afiliată la Coaliţia Naţională PROVELO si membra fondatoare a FEDERATIEI BICICLI STILOR DIN ROMANIA

Pe aceeași temă

Înscrie-te la activitățile Bate Șaua

Completează formularul de mai jos si rezervă unul sau mai multe locuri! Câmpurile marcate * sunt obligatorii.