Căutare:

Căutare:

Atitudine și Implicare

Update: COVID-19 și impactul asupra cetățenilor care vor să se deplaseze. Măsuri și propuneri

CE AM PUTEA PROPUNE

  • Solicităm guvernului să promoveze mai convingător mersul pe bicicletă și mersul pe jos ca mijloace de transport recomandate în locul deplasărilor cu autobuze, trenuri și metrouri, pentru călătorii scurte esențiale, pentru persoanele care nu prezintă simptome de COVID-19.
  • Solicităm ca administrațiile locale din orașele mari ale României să urmeze pașii făcuți în orașe precum New York și să introducă „rapid” facilități temporare (avantajoase și motivaționale) și permanente (infrastructură) pentru biciclete. Aceste lucruri vor permite membrilor comunităților care nu prezintă simptome acum să transforme biciclismul într-un mod sănătos și sigur pentru a-și face călătoriile utilitare, dar și tuturor locuitorilor orașelor să introducă bicicleta din ce în ce mai mult în viața lor.
  • Recomandăm tuturor celor care pot să-și facă pe biciclete călătoriile locale esențiale, pentru a contribui la reducerea cererii de transport în comun și a-l face mai sigur pentru lucrătorii prioritari.
  • Recomandăm celor care se plictisesc și stau prea mult în casă, chiar dacă au totuși curte, să încerce să facă lucrări de întreținere a bicicletei sau chiar mici reparații. Este plin Internetul de tutoriale video și acum avem timp din belșug să experimentăm. Cine are dificultăți, poate lua legătura cu atelierul cel mai apropiat pentru consultanță. Este o metodă provocatoare și care rezolvă două probleme simultan: întreținere tehnică pentru bicicletă și întreținere morală pentru biciclist

Propuneri si masuri de reducere a traficului urban

Pedalând pentru realizarea deplasărilor locale scurte, susținem sănătatea mediului înconjurător și a omului, permitem cetățenilor să păstreze distanța fizică, evitând și transportul public. Aceasta are beneficiul dublu de a reduce riscurile de infectare pentru biciclist, dar ajută desemenea la reducerea riscului pentru lucrătorii-cheie și alții care nu au de ales decât să utilizeze transportul public.

Să acceptăm cu toții că sunt vremuri speciale, dar să acceptăm acum și că fix cele mai simple mijloace de deplasare personală pot face parte din soluția de care avem nevoie. Chiar dacă mașina personală este cea mai sigură modalitate de a face deplasări zilnice utilitare, fiind o incintă închisă, noi aducem în discuție oportunitatea de a face mișcare, pe jos sau pe bicicletă, atât timp cât nu mai putem merge la sală, la antrenamente în parc sau la competiții de weekend.

Acum este momentul ca oamenii să scoată bicicletele din pod / garaj / balcon și să le folosească în acele scurte deplasări locale pentru a munci, a face aprovizionarea sau pentru a ajuta o persoană vulnerabilă…

Mai multe persoane deplasându-se cu bicicleta vor contribui la reducerea cererii de transport în comun și vor facilita distanțarea socială, ceea ce va împiedica răspândirea virusului.

Biciclismul ne poate ajuta pe toți să rămânem sănătoși, să impulsionăm sistemele imunitare și, deasemenea, să ne ridicăm moralul într-un moment în care sedentarismul, izolarea și claustrarea ne fac efectiv rău.

Vă reamintim celor care ar putea avea nevoie de servicii de întreținere pentru biciclete, că în perioada aceasta magazinele și atelierele pentru reparații de biciclete pot să rămână deschise dacă au resursele necesare. Verificați cu toate acestea, programul! Clienții trebuie să urmeze recomandările de distanță fizică și igienă. Deoarece cu toții dorim să sprijinim afacerile locale, vizitați magazinele locale de biciclete numai pentru întreținere, cu programare prealabilă – iar de veți să cumpărați o bicicletă, mai bine cumpărați online.

 

EXEMPLU:
New York City a declarat stare de urgență. Pe măsură ce COVID-19 se răspândește pe tot globul, au apărut măsuri de precauție precum distanțarea fizică, anularea evenimentelor, dar și cumpărăturile de panică. Guvernatorul Andrew Cuomo a emis un ordin executiv care plasează statul în ceea ce el numește „PAUSE” - care vine de la “Policies Assure Uniform Safety for Everyone”; Printre altele:

-       Distribuitorii și serviciile neesențiale trebuie să fie închise sau angajații să lucreze de acasă, iar oamenii trebuie să rămână în mare parte acasă, cu excepții limitate, până pe 15 aprilie.Lista companiilor ce se califică drept “afacere locală esențială” este destul de largă și include facilități de asistență medicală, magazine alimentare, farmacii, tranzit în masă, spălătorii, magazine de reparații auto, oficii veterinare, magazine de băuturi alcoolice și magazine de biciclete.
-       MTA a redus serviciul de metrou.
-       Pentru a proteja lucrătorii, agenția va suspenda încasarea tarifelor în autobuzele locale și va permite bicicliștilor să se îmbarce pe la ușile din spate (autobuzele expres sunt scutite de la aceasta).
-       Pe măsură ce New York-ezii caută spații deschise, administrația orașului a încercat oprirea circulației auto pe segmente scurte ale unor străzi, într-un proiect pilot de tipul “fără mașini”. Obiectivul era ‘mai mult spațiu' pentru a se răspândi și a practica distanțarea fizică. Programul pilot, care a început pe 27 martie, a deschis străzile exclusiv pentru pietoni în patru locații: Manhattan, Brooklyn, Bronx și Regine, între orele 10:00 și 19:00. Era programat să dureze până la jumătatea lunii aprilie, dar ...
-       DAR: programul de pietonalizare a unor străzi din oraș pentru a încuraja distanțarea socială s-a încheiat din cauza problemelor de „personal”! Prea puțini cetățeni pe străzile respective și prea mulți polițiști alocați pazei, asta în condițiile în care 20% din personalul NYPD acum s-a îmbolnăvit!
-       Schema de “bike sharing” a orașului, Citi Bike, oferă totuși abonamente gratuite angajaților esențiali. Celor care lucrează în sistemul medical, transport public etc.

 

Vorbind în Parlament la Londra la începutul acestui an, Chris Boardman, fostul ciclist olimpic și comisarul pentru mers pe jos și pe bicicletă din Manchester, a declarat: „Alegeți o criză și probabil că veți găsi că o soluție este și biciclismul”...

Vorbea despre climă, sănătate și poluarea aerului, dar s-ar putea să vorbim și despre coronavirus.

Deoarece Covid-19 face ravagii, aproape jumătate din populația lumii se află sub o formă de mișcare restrânsă. În încercarea de a încetini răspândirea coronavirusului, oamenii trebuie să rămână acasă, în afară de călătoriile esențiale strict pentru alimente și medicamente, dar și o ieșire zilnică pentru exerciții fizice. Cu toții trebuie să respectăm restricțiile pentru a aduce acest virus care poate pune viața sub control. Cred că cel mai bun mod de a păstra o distanță sigură de ceilalți atunci când facem mișcare este mersul pe jos și mersul cu bicicleta.

Mulți experți consideră biciclismul ca o modalitate sigură de a evita sistemele aglomerate de transport public – iar cetățenii dintr-o multitudine de orașe din lume par să fie de acord.

 

Haideți să luăm atitudine și să prindem curaj pe două roți!

Bateți Șaua, nu pierdeți vremea (bună)!!!

GeoBateȘaua
05 aprilie 2020

Pe aceeași temă

Înscrie-te la activitățile Bate Șaua

Completează formularul de mai jos si rezervă unul sau mai multe locuri! Câmpurile marcate * sunt obligatorii.